too fat?

Discussion in 'Horse Management' started by kat.loves.omes, Nov 13, 2007.

  1. kat.loves.omes

    kat.loves.omes Active Member

    would you say that my little fatty is too fat for work/show condition lol?? all opinion welcome

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    thanks
     
  2. Emma16

    Emma16 Well-known Member

    i think he looks great...
     
  3. Maree4

    Maree4 Gold Member

    He looks fine to me, a lovely horse...
     
  4. pso

    pso Gold Member

    Looks like a nice healthy horse...:))
     
  5. lil bec

    lil bec Well-known Member

    yeah he looks great kate wouldnt wanna take any weight off him at all lol
     
  6. kim

    kim New Member

    Fine, could just use more muscle :)

    Although he does have more muscle in the last 2 pics. Are they more recent?
     
    Last edited: Nov 13, 2007
  7. kat.loves.omes

    kat.loves.omes Active Member

    yeah i agree about more muscle, he isnt in heavy work atm though, kind of winding down for the year haha. damn lanky horses*#)
     
  8. kim

    kim New Member

    He does look good though, not too fat.
     
  9. Golden Biscuit

    Golden Biscuit Well-known Member

    No way he looks AWESOME! Lovely horse you have there, you should see our fatty lol **)
     
  10. DixiChik

    DixiChik Active Member

    Looks fine to me, looks very "well" and in good working condition too.

    Wouldnt want to loose any weight, or gain much more , just right!

    Just my opinion anyway, I like mine a bit on the "round" side rather than too thin, especially when showing them.

    He is lovely by the way...
    :)
     
  11. kat.loves.omes

    kat.loves.omes Active Member

    hehe thanks guys, yes i think he is gorgeous, but im bias so its always nice to hear other people say it**). yeah i agree though dixi, i prefer fatter rather then skinny, and when ever he comes back really fat from a spell (like massively big boomba fat) and someone teases him :)mad: *#)lol) i comment on how much easier it is to put muscle on a fat horse then having to put the weight on first:)
     
  12. Jumping Bean

    Jumping Bean Well-known Member

    Lol no way is he fat!! He is just nicely covered, both of my horses are fatter than yours, but I don't reckon they are fat, just well rounded ;)

    To me a fat horse is cresty and has that 'rolled roast' look about it.
     
  13. Diablo Equine Services

    Diablo Equine Services Well-known Member

    definately not fat... good condition I say!
     
  14. kat.loves.omes

    kat.loves.omes Active Member

    bumbpity bumb, anyone else??
     
  15. Monkey

    Monkey Well-known Member

    He looks awsome kat, not like my little podgy belle lol now thats fat! hehehe :)*
     
  16. kat.loves.omes

    kat.loves.omes Active Member

    haha aww poor lil belle lol. i saw u at work tonight haha
     
  17. Monkey

    Monkey Well-known Member

    haha 11-8 arrr horrible shift!!
     

Share This Page